28.09.2021 набув чинності Порядок проведення контролю щодо повноти заповнення декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, так звані «швидкі перевірки»
Чим керуються "інспектори НАЗК":
- контроль щодо повноти заповнення декларації - порівняння обсягу і змісту відображених у декларації відомостей з відомостями інформаційно-телекомунікаційних і довідкових систем, реєстрів, банків даних, у тому числі тих, що містять інформацію з обмеженим доступом, інших джерел інформації з метою виявлення недостовірних відомостей у декларації;
- недостовірні відомості у декларації - відомості, які не відповідають дійсності або є неправдивими, що підтверджено Національним агентством під час проведення контролю щодо повноти заповнення декларації, зокрема відомості, що відрізняються від відомостей, які містяться у правовстановлюючих документах, судових рішеннях, які набрали законної сили, індивідуальних правових актах, реєстрах, банках даних, інших інформаційно-телекомунікаційних та довідкових системах, у тому числі тих, що містять інформацію з обмеженим доступом, держателем (адміністратором) яких є державні органи, органи місцевого самоврядування, відкритих базах даних, реєстрах іноземних держав, інших джерелах інформації;
- показник ступеня повноти відомостей у декларації - розрахований програмними засобами Реєстру числовий показник рівня обсягу і змісту відображених у декларації відомостей;
- первинний контроль проводиться засобами Реєстру, вторинний уповноваженою особою;
- Реєстр формує список декларацій від декларації з найвищим показником ступеня повноти відомостей у декларації до декларації з найнижчим показником ступеня повноти відомостей у декларації.
- до цього переліку не включаються декларації: щодо якої проводиться повна перевірка; щодо якої складено довідку про результати проведення повної перевірки декларації; щодо якої проводиться вторинний контроль; щодо якої проведено контроль і складено відповідний акт; яка подана за інший період, ніж останній звітний рік; яка не є останньою поданою декларацією за той самий звітний рік;
- вторинний контроль проводиться, починаючи від декларацій, що мають найнижчий показник ступеня повноти відомостей у декларації;
- надані суб’єктом декларування письмові пояснення, копії підтвердних документів є обов’язковими до розгляду Національним агентством під час проведення вторинного контролю;
- вторинний контроль повинен бути завершений у строк не більше ніж 35 робочих днів з дня початку строку його проведення;
- за результатами проведення контролю уповноважена особа складає та підписує акт про результати проведення контролю щодо повноти заповнення декларації у двох примірниках, один з яких надсилається суб’єкту декларування;
- відповідальність, до якої може бути притягнуто особу за результатами перевірки: адміністративна або кримінальна у зв’язку з декларуванням недостовірних відомостей, адміністративна у зв’язку із порушенням вимог Закону України «Про запобігання корупції» щодо етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, порушення інших вимог цього Закону, кримінальна – якщо виявлено ознаки незаконного збагачення, цивільна – якщо виявлено необґрунтовані активи (після розгляду питання щодо наявності підстав для проведення повної перевірки декларації), дисциплінарна;
- про результати перевірки повідомляється керівник органу в якому працює відповідний суб’єкт декларування.