Особа, обрана депутатом місцевої ради, головою ради, подає декларацію типу «Кандидата на посаду» впродовж п’ятнадцяти календарних днів з дня набуття повноважень.
Особа, яка переобрана депутатом чи головою і у якої є декларація будь якого типу за минулий звітний період, декларацію не подає.
Особа, яка припиняє діяльність депутата, голови ради, подає декларацію типу «перед звільненням» за період, не охоплений раніше поданими деклараціями, протягом двадцяти робочих днів з дня припинення діяльності та наступного року до 01 квітня за минулий період типу «після звільнення».
Повноваження новообраного голови починаються з моменту складання ним присяги та закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах.
Повноваження депутата ради починаються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії ради рішення про підсумки виборів та визнання повноважень депутатів і закінчуються в день першої сесії ради нового скликання.
Спосіб подання декларації не змінився – шляхом заповнення на сайті НАЗК.
Форма декларації не змінилася: якщо декларація подається за 2019 рік - вона подається за тими ж правилами, що діяли і для декларацій за 2019 рік (без зазначення рахунків у банківських установах, дітей, які не проживають із суб’єктом декларування, не вираховується сукупне користування 183 дні майном, унікальний номер в демографічному реєстрі, трасти, криптовалюта та інші нововведення).
І не забувайте, що декларація – це джерело інформації, яке може бути використане для встановлення конфлікту інтересів, адже хоч стаття 35 Закону Про запобігання корупції і визнана неконституційною, але відповідальність в КУпАП за порушення вимог щодо конфлікту інтересів залишилася, як і, до речі, за порушення обмежень щодо отримання подарунків, декларування недостовірних відомостей, несвоєчасне подання чи неподання повідомлення про зміни в майновому стані, несвоєчасну подачу декларацій. Також повноваження Нацполіції залишилися на відміну від НАЗК.
Закон Про місцеве самоврядування визначає, що голова, секретар, депутат ради бере участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень відповідною радою за умови самостійного публічного оголошення про це під час засідання ради, на якому розглядається відповідне питання.
Тому, приймаючи участь у першій сесії, слід пам’ятати про ці вимоги та дотриматися вимог антикорупційного законодавства під час голосування за рішення при наявності приватного інтересу, перелік яких не є вичерпним.
І, до речі, стаття 36 Закону Про запобігання корупції щодо передачі корпоративних прав в управління також чинна…
Тому будьмо доброчесними!
Матеріал підготовлено адвокатом, старшим партнером адвокатського об'єднання "КРІДЕНС ПАРТНЕРС" Юлією ШЕВЧЕНКО.