У п’ятницю тринадцятого вирішили з’ясувати що відбувається з е-декларацією після її успішного подання.
В першу чергу електронна декларація потрапляє власне до Реєстру. І це не у НАЗК, а в одному з підприємств Держспецзв’язку – ДП «Українські спеціальні системи». Саме воно є адміністратором Реєстру декларацій, супроводжує його програмне забезпечення та зберігає декларації. НАЗК є лише таким собі власником – розпоряником: вказує що як має бути з Реєстром та його інформацією.
Далі її копія потрапляє на сайт https://declarations.com.ua. Цей ресурс більш популярний ніж офіційна публічна сторінка Реєстру, адже має більш розширений функціонал пошуку і аналітики.
Конкретна декларація з персональними даними долає шлях від власне суб’єкта її заповнення до журналістів та громадських діячів приблизно за 6 годин. За цей проміжок часу документ завантажиться на громадські онлайн-платформи, які вже й надішлють сповіщення про надходження нової декларації від особи, що є предметом уваги чи контролю.
Після потрапляння е-декларації у публічний простір та завершення чергової хвилі декларування в органів Національної поліції та НАЗК розпочинається сезон рибної ловлі: починаються повні перевірки декларацій всіх нардепів та членів уряду та збір фактажу на адміністративні протоколи.
Співробітники цих органів моніторять кожний документ посадовця і шукають за що можна зачепитися щоб розпочати докучати запитами і робити показники, зазвичай за рахунок тих, хто легковажно поставився до заповнення декларації.
Ну й не слід забувати про НАБУ, яке з 17 грудня 2019 року має доступ до персональних даних кожної декларації Реєстру навіть поза кримінальним процесом (в межах звичайної аналітичної роботи).
Одним словом, натискаючи клавішу «Подати документ», вже думайте про перевірку, яка чекає на Вас.